Het is een essentieel onderdeel van goed werkgeverschap en een secundaire arbeidsvoorwaarde.
Daarnaast zorgt het ervoor dat werknemers een financiële zekerheid hebben na hun pensionering. Maar ook bij overlijden tijdens het dienstverband.
De praktijk leert dat veel ondernemers het een lastig onderdeel vinden. Geheel terecht want er komt best veel bij kijken. Dat zit in de fiscale behandeling, de wettelijke bepalingen en de kosten. Werknemers zien de meerwaarde pas vaak als er iets gebeurt. Bijvoorbeeld bij langdurige arbeidsongeschiktheid, ernstige ziekte en overlijden of als zij richting hun pensioenleeftijd gaan.
Ik begeleid jullie tijdens een intensief traject bij het kiezen van het juiste pensioenplan, het inregelen, de administratie ervan maar ook bij het naleven van de wettelijke voorschriften.
Omdat ik alle benodigde vergunningen bezit, kan ik je van A tot Z helpen.
En wat nog belangrijker is, dit aan zowel jou als werkgever als aan jouw werknemers in “normale” taal uitleggen wat het inhoudt en hoe het is geregeld.
Hierbij gaat ook nog specifieke aandacht uit aan de HR medewerker(s).
Zij moeten goed op de hoogte zijn.
Omdat het een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde is waarin je als werkgever geld investeert, ben ik van mening dat het ook op waarde geschat moet worden. En dit kan door periodiek de medewerkers te informeren en voor te lichten.
Kortom! Wil je compleet ontzorgd worden bij het aanbieden of onderhouden van een pensioenregeling, een vraagbaak hebben en een professional die met je meedenkt, maak een vrijblijvende afspraak en we gaan samen kijken naar de mogelijkheden.